Centrum Cyfryzacji Zdrowia na Akademii Leona Koźmińskiego

Opublikowane 12 czerwca 2024
Centrum Cyfryzacji Zdrowia na Akademii Leona Koźmińskiego
Za zgodą Senatu udało się dr hab. Katarzynie Kolasie, profesor Katedry Ekonomii na Akademii Leona Koźmińskiego – powołać nową inicjatywę uczelni – Centrum Cyfryzacji Zdrowia. Jak mówi inicjatorka projektu, misją nowopowstałego Centrum Cyfryzacji Zdrowia jest przede wszystkim budowanie świadomości na rzecz potrzeby cyfryzacji zdrowia.
Naszym celem jest promowanie wdrożeń innowacyjnych technologii cyfrowych do praktyki klinicznej i wspieranie procesu legislacji umożliwiającej finansowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji ze środków publicznych – tłumaczy prof. Kolasa.

Zrozumieć wagę cyfryzacji zdrowia – projekt AIVALUE4HEALTH
W 2023 roku dzięki Patronatowi Sejmowej Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii oraz Naczelnej Izby Lekarskiej Grupy Innowatorów, Zespół Badawczy AIValue4Health działający na Akademii Leona Koźmińskiego, zorganizował dwie konferencje, dwa wystąpienia na Komisji Sejmowej, a także dwa badania: preferencji Polaków i lekarzy pod względem kryteriów oceny zastosowania sztucznej inteligencji w zdrowiu.

Misją Zespołu Badawczego AIValue4Health jest przeprowadzenie dialogu społecznego w zakresie oceny roli technologii zdrowotnych partych na SI na rzecz poprawy zdrowia społeczeństwa – mówi prof. Katarzyna Kolasa.

Ekspertka podkreśla, że istotnym elementem działania Zespołu są badania preferencji głównych grup interesariuszy względem kryteriów oceny wartości sztucznej inteligencji w ochronie zdrowia (kadry medycznej, pacjentów, zarządzających placówkami medycznymi).

Misja cyfryzacji
W ramach Centrum Cyfryzacji Zdrowia chciałabym powołać co roku Radę (elite klub ludzi sukcesu, którzy rozumieją braki analogowego zdrowia…) 6-12 VIP, którzy podobnie do mnie chcą realizować misję cyfryzacji zdrowia i dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas debat” – wskazuje prof. Kolasa, i dodaje: – „Myślę o pasjonatach digitalizacji z obszaru Venture Fund, menadżerów ochrony zdrowia i liderów biznesu etc. Spotykalibyśmy się z Radą co drugi miesiąc i rozmawiali o wybranym zagadnieniu (nie produktowym). Każde spotkanie byłoby przygotowane tematycznie i wsparte wcześniej wykonaną analizą danych rynkowych.


źródło: red. Katarzyna Redmerska, Medicalpress