Centrum Cyfryzacji Zdrowia na Akademii Leona Koźmińskiego
Opublikowane 12 czerwca 2024Za zgodą Senatu udało się dr hab. Katarzynie Kolasie, profesor Katedry Ekonomii na Akademii Leona Koźmińskiego – powołać nową inicjatywę uczelni – Centrum Cyfryzacji Zdrowia. Jak mówi inicjatorka projektu, misją nowopowstałego Centrum Cyfryzacji Zdrowia jest przede wszystkim budowanie świadomości na rzecz potrzeby cyfryzacji zdrowia.
– Naszym celem jest promowanie wdrożeń innowacyjnych technologii cyfrowych do praktyki klinicznej i wspieranie procesu legislacji umożliwiającej finansowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji ze środków publicznych – tłumaczy prof. Kolasa.
Zrozumieć wagę cyfryzacji zdrowia – projekt AIVALUE4HEALTH
W 2023 roku dzięki Patronatowi Sejmowej Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii oraz Naczelnej Izby Lekarskiej Grupy Innowatorów, Zespół Badawczy AIValue4Health działający na Akademii Leona Koźmińskiego, zorganizował dwie konferencje, dwa wystąpienia na Komisji Sejmowej, a także dwa badania: preferencji Polaków i lekarzy pod względem kryteriów oceny zastosowania sztucznej inteligencji w zdrowiu.
– Misją Zespołu Badawczego AIValue4Health jest przeprowadzenie dialogu społecznego w zakresie oceny roli technologii zdrowotnych partych na SI na rzecz poprawy zdrowia społeczeństwa – mówi prof. Katarzyna Kolasa.
Ekspertka podkreśla, że istotnym elementem działania Zespołu są badania preferencji głównych grup interesariuszy względem kryteriów oceny wartości sztucznej inteligencji w ochronie zdrowia (kadry medycznej, pacjentów, zarządzających placówkami medycznymi).
Misja cyfryzacji
– W ramach Centrum Cyfryzacji Zdrowia chciałabym powołać co roku Radę (elite klub ludzi sukcesu, którzy rozumieją braki analogowego zdrowia…) 6-12 VIP, którzy podobnie do mnie chcą realizować misję cyfryzacji zdrowia i dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas debat” – wskazuje prof. Kolasa, i dodaje: – „Myślę o pasjonatach digitalizacji z obszaru Venture Fund, menadżerów ochrony zdrowia i liderów biznesu etc. Spotykalibyśmy się z Radą co drugi miesiąc i rozmawiali o wybranym zagadnieniu (nie produktowym). Każde spotkanie byłoby przygotowane tematycznie i wsparte wcześniej wykonaną analizą danych rynkowych.
źródło: red. Katarzyna Redmerska, Medicalpress
źródło: red. Katarzyna Redmerska, Medicalpress
Autor:
Redakcja MedicalPress