Profilaktyki nigdy dość - czyli jak śpiewająco zachęcić do samobadania piersi?
Opublikowane 04 listopada 2020W ramach tegorocznej kampanii „BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa” powstał wyjątkowy teledysk. Jego bohaterkami zostały kobiety dotknięte rakiem piersi, które wystąpiły u boku braci Rafała i Jacka Bryndalów.
„Profilaktyki nigdy dość, Niech slogan ten nie schodzi z ust. Jesteś facetem to się troszcz - Pomóż partnerce badać biust!” – to fragment najnowszego teledysku fundacji Onkocafe-Razem Lepiej, zrealizowanego z Atrakcyjnym Kazimierzem. Utwór powstał specjalnie z myślą o tegorocznej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa”. Autorem tekstu został ambasador akcji, dziennikarz i satyryk Rafał Bryndal, a twórcą muzyki i wykonaniem zajął się jego brat – Jacek Bryndal.
- Jestem ambasadorem kampanii „BreastFit Kobiecy biust. Męska sprawa” już od wielu lat, jednak ta edycja jest dla mnie wyjątkowa. Mam nadzieję, że chwytliwy, pop-rockowy utwór, pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej liczby osób. Chcieliśmy z resztą zespołu zrobić coś nie tylko z myślą o edukacji i profilaktyce, ale również z myślą o pacjentkach, cierpiących na raka piersi. Nagrywanie teledysku to była przede wszystkim świetna zabawa. Jeżeli dla dziewczyn był to równie radosny i emocjonujący dzień, to jestem zaszczycony, że mogliśmy przeżyć go wspólnie – mówi Rafał Bryndal.
- To ogromny zaszczyt móc współtworzyć kampanię „BreastFit Kobiecy biust. Męska sprawa”, dlatego nie zastanawiałem się nawet chwilę, gdy Rafał zaproponował mi w niej udział. Jestem pod ogromnym wrażeniem wszystkich osób zaangażowanych w działania Fundacji Onkocafe-Razem Lepiej, których miałem okazję poznać podczas prac nad teledyskiem piosenki. Myślę tutaj o cudownych bohaterkach teledysku i całej ekipie filmowej. Mam nadzieję, że stworzona przez nas piosenka sprawi, że kampania dotrze do jeszcze większej liczby odbiorców, a śpiewająca profilaktyka stanie się dla wszystkich przyjemnym nawykiem – podkreśla Jacek Bryndal, lider zespołu Atrakcyjny Kazimierz.
Od profilaktyki nie ma wymówek
Kampania ma na celu zwrócić uwagę na profilaktykę raka piersi: „By kultywować męską rzecz, by wsparciem kobiet zawsze być, by spokój ducha mogły mieć, by nie zarzucać sobie nic” – o to postulują pacjentki wraz z zespołem. Niestety panująca pandemia przyczyniła się do rzadszych wizyt kobiet na badaniach diagnostycznych. Badania sondażowe, przeprowadzone na zlecenie Novartis Oncology i Fundacji Onkocafe-Razem Lepiej pokazują, że to właśnie przez nią co czwarta respondentka odwołała lub przesunęła termin umówionych badań, a 13% kobiet w ogóle nie umówiło wizyty.
„BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa” wspiera też chorujące na raka piersi pacjentki. Jak co roku, ambasadorzy kampanii, sportowcy z całej Polski, spotkali się na wspólnej sesji zdjęciowej, aby stworzyć wyjątkowy projekt – kalendarz „Power of Community 2021”. Do grona ambasadorów może dołączyć każdy! Wystarczy zakupić charytatywny kalendarz, który dostępny jest na stronie internetowej kampanii: http://breastfit.onkocafe.pl/kalendarz/.
Premiera teledysku odbędzie się na początku listopada tego roku. Powstanie wideo koordynowała Fundacja Onkocafe-Razem Lepiej, za scenariusz odpowiada Karolina Niemkiewicz.
Powstanie teledysku wsparła firma Novartis, partner kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, która wystartowała w 2015 roku z inicjatywy Fundacji Onkocafe–Razem Lepiej. Do tegorocznej edycji kampanii dołączyła Fundacja Philips, a dzięki tej współpracy w całej Polsce ruszyły badania USG piersi dla kobiet w ramach akcji 1000 badań USG dla 1000 kobiet. Patronat honorowy nad piątą edycją kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” objął Rzecznik Praw Pacjenta, inicjatywę wspiera także serwis Przelewy24 oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.
Źródło: materiały prasowe
Powstanie teledysku wsparła firma Novartis, partner kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, która wystartowała w 2015 roku z inicjatywy Fundacji Onkocafe–Razem Lepiej. Do tegorocznej edycji kampanii dołączyła Fundacja Philips, a dzięki tej współpracy w całej Polsce ruszyły badania USG piersi dla kobiet w ramach akcji 1000 badań USG dla 1000 kobiet. Patronat honorowy nad piątą edycją kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” objął Rzecznik Praw Pacjenta, inicjatywę wspiera także serwis Przelewy24 oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.
Źródło: materiały prasowe
Autor:
Redakcja MedicalPress