Nowy telefon zaufania dla młodych
Opublikowane 09 czerwca 2021"Dlatego tak ważna jest możliwość dostępu do takich kanałów wsparcia, które zapewnią komfort anonimowości" - mówi Izabela Świergiel.
Potrzebujący będą mogli też skorzystać z opcji czatu. Czat i szczegółowe informacje o telefonie dostępne są na stronie www.stopdepresji.pl. Trzecia forma pomocy, czyli cykl spotkań online, w przypadku osób nieletnich wymagać będzie pisemnej zgody rodzica lub opiekuna. Wcześniej trzeba się na takie spotkania online umówić. Izabela Świergiel zaznacza, że jest to forma pomocy, pozwalająca dogłębnie zbadać problem, a jednocześnie nieobciążająca finansowo.
Projekt przeznaczony jest dla dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. Zgłosić się może każdy, jeśli:
- doświadcza kłopotów w szkole, w domu, w relacjach z ludźmi,
- jest młodym dorosłym i ma problemy w pracy,
- podejrzewa, że ma depresję,
- obawia się pójścia po pomoc do specjalisty,
- podejrzewa, lub wie, że problemów psychicznych doświadcza ktoś z bliskich i nie wie, jak może pomóc.
Fundacja ITAKA ma doświadczenie w prowadzeniu linii wsparcia – w poprzedniej edycji Narodowego Programu Zdrowia (na lata 2018-2020) prowadziła Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym. Od 2001 zajmuje się problemem depresji – pierwsze jej kampanie miały na celu uświadomienie, że depresja jest jednostką chorobową. W 2013 roku, w ramach kampanii „Stop depresji”, fundacja zainicjowała akcję „Smutni nastoletni” - o depresji nastolatków i młodych dorosłych.
Źródło: jw. zdrowie.pap.pl
Foto: tirachard