Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego! – startuje kampania Movember Polska
Opublikowane 27 października 2021Już 23 października rozpoczęła się kolejna edycja kampanii Movember Polska. Mężczyźni w całym kraju zapuszczają wąsy, aby swoją zmianą wizerunku prowokować do rozmów na temat ich zdrowia. Po raz kolejny, w aż ośmiu miastach w Polsce, będzie można skorzystać z badań przesiewowych pod kątem nowotworów jąder i prostaty. W tym roku kampanię wspierają ambasadorzy – wokaliści i osobowości internetowe, którzy zjednoczyli się jako zespół „Mosznowładcy”. W piosence „Wszyscy za jednego” promują dbanie nie tylko o zdrowie fizyczne, ale i psychiczne.
– Ósemka w wielu kulturach jest cyfrą szczęśliwą i wierzymy, że taka też będzie tegoroczna kampania Movember Polska. Udało nam się zaangażować fantastycznych ambasadorów i partnerów, którzy rozumieją, jak świat wokół nas się zmienił w ostatnich latach i jak zmieniają się wyzwania w zakresie dbania o męskie zdrowie – mówi Jakub Kajdaniuk, rzecznik prasowy Fundacji Kapitan Światełko.
Kampania Movember Polska już od 2014 roku uczy mężczyzn jak dbać o swoje zdrowie. Organizatorem działań nad Wisłą jest Fundacja Kapitan Światełko. Dotychczas kampania dotyczyła wyłącznie zdrowia fizycznego i profilaktyki antynowotworowej. W tym roku organizatorzy i ambasadorzy zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.
– To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują organizatorzy akcji. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.
Wszyscy za jednego
Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku dołączyli do nich także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (z zespołu Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (z zespołu Joe Palooka) – przedstawiciele różnych środowisk, którzy jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii –„Wszyscy za jednego”.
Rockowa piosenka namawia do korzystania ze wsparcia specjalistów, którzy pomagają zadbać o zdrowie w każdym aspekcie, bez względu na to, czy chodzi o kwestie fizyczne czy psychiczne. Utwór zatytułowany „Wszyscy za jednego” przypomina także, jak ważne jest wzajemne wspieranie się i jak pomocna może być zwykła rozmowa oraz otwarcie się na drugiego człowieka.
- Po raz czwarty mam zaszczyt być ambasadorem akcji Movember Polska. Temat jest mi bardzo bliski, ponieważ sam w przeszłości zmagałem się z nowotworem i mogłem się przekonać, jak ważne są
badania i wczesne wykrycie choroby. Wiem także jak ogromną rolę pełni w tym wszystkim psychika, jak dużo zależy od tego, co dzieje się w naszej głowie. Podpisuję się pod tą kampanią wszystkimi kończynami, bo uratowała już życie niejednego faceta – mówi Cyber Marian, osobowość internetowa.
Bezpłatne badania profilaktyczne
W ramach Movember Polska po raz kolejny zorganizowana zostanie akcja badań w centrach handlowych w Katowicach, Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Szczecinie, Koszalinie oraz Gorzowie Wielkopolskim. W trakcie wydarzeń mężczyźni do 40 roku życia będą mogli sprawdzić zdrowie swoich jąder na badaniu USG. Z kolei panowie powyżej tego wieku będą mogli skontrolować poziom podstawowego markera nowotworowego prostaty (PSA) przy badaniu z kropli krwi.
W trakcie pierwszego wydarzenia w Katowicach z badań skorzystało 255 mężczyzn. Trzech z nich zostało skierowanych do dalszej diagnostyki aby upewnić się, że znalezione zmiany nie zagrażają ich zdrowiu.
Kampanię i organizację badań po raz siódmy wspiera Nationale-Nederlanden – Jako przyjaciele akcji Movember niezmiennie kibicujemy jej organizatorom i pomagamy w realizacji ich misji. Profilaktyka zdrowotna wśród mężczyzn wciąż pozostaje dla wielu osób tematem trudnym, krępującym. Wierzymy, że dzięki takim angażującym projektom oraz bezpłatnym badaniom uda się dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden – firmy uhonorowanej tytułem Dobroczyńcy Roku 2020 w kategorii „Zdrowie” za wsparcie działań organizatorów Movember Polska.
Badania ponownie realizowane są dzięki wsparciu Bayer, Profimedical oraz Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Do grona partnerów akcji dołączyły także Herbapol Poznań, BNP Paribas oraz marka STMT. Ambasadorów po raz trzeci już w stylizacjach wsparła marka Kubota.
źródło: Fundacja Kapitan Światełko
Autor:
Redakcja MedicalPress