Novartis Poland startuje z konkursem - „Pink Challenge. Zagraj o zdrowie”!

Opublikowane 22 sierpnia 2024
Novartis Poland startuje z konkursem - „Pink Challenge. Zagraj o zdrowie”!
Novartis Poland zainaugurował konkurs dla studentów, w którym do wygrania jest płatny staż oraz nagrody finansowe w wysokości nawet 10 000 zł! Zadaniem uczestników jest przygotowanie projektu zachęcającego kobiety do wykonywania bezpłatnych badań profilaktycznych w kierunku raka piersi. Prace konkursowe można przesyłać do 6 września br.
Novartis Poland prowadzi działania edukacyjne w obszarze raka piersi – tym razem wdraża nową inicjatywę, której celem jest promocja wykonywania bezpłatnych badań profilaktycznych w kierunku raka piersi, a także zwiększenie świadomości na temat nowotworów wśród młodszego pokolenia. Potrzebę podjęcia działań edukacyjnych w tym obszarze uzasadniają niepokojące statystyki dotyczące zgłaszalności kobiet na badania profilaktyczne. Według danych na dzień 1 lipca 2024 r. tylko 30% uprawnionych kobiet korzysta z programu bezpłatnej mammografii w placówkach publicznych[1].
 
 Dane są bezwzględne i mówią, że mniej niż 1/3 Polek zgłasza się na darmowe badania profilaktyczne. Pamiętajmy, że by screening miał sens powinno brać w nim udział co najmniej 70% kobiet. W Novartis Poland cenimy różne punkty widzenia i zewnętrzną perspektywę, zwłaszcza że młodsze generacje tematem dbania o zdrowie interesują się zdecydowanie bardziej. Do udziału w inicjatywie zapraszamy studentów różnych kierunków licząc, że zaskoczą nas świeżym spojrzeniem na dotarcie z informacją o potrzebie wykonywania badań profilaktycznych w kierunku wykluczenia raka piersi – mówi Aneta Poznańska, Country Head of Communications and Engagement Novartis Poland.
 
„Pink challenge. Zagraj o zdrowie!” to konkurs skierowany do studentów uczelni wyższych, w tym doktorantów. Zadaniem uczestników jest stworzenie koncepcji kampanii społecznej promującej wykonywanie bezpłatnych badań profilaktycznych w kierunku raka piersi. Opracowana kampania powinna zwracać uwagę na rolę badań profilaktycznych we wczesnej diagnostyce raka piersi, a dobrane narzędzia mają promować ich wykonywanie wśród kobiet i w efekcie zwiększyć zgłaszalność na badania diagnostyczne.

O konkursie
Studenci, którzy chcą wziąć udział w konkursie, proszeni są o kontakt mailowy:
zagrajo.zdrowie@novartis.com.

Uczestnicy konkursu mają czas do 6 września 2024 na przygotowanie prezentacji uwzględniającej koncepcję kreatywną, dobór narzędzi i potencjalnych partnerów akcji oraz harmonogram działań. Prezentacja powinna być przesłana na adres mailowy: zagrajo.zdrowie@novartis.com
 
 
 
 
[1] Narodowy Fundusz Zdrowia, Dane o realizacji programów profilaktycznych (mammografia i cytologia), Według stanu na dzień 1 lipca 2024 r., https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/programy-profilaktyczne/dane-o-realizacji-programow/


źródło: Nvartis