Konferencja Książka na Receptę dla środowiska medycznego
Opublikowane 27 marca 2025
Wśród omawianych tematów m.in.:
- Kształt polityki zdrowotnej w kontekście opieki pediatrycznej oraz wyrównywania szans rozwojowych dzieci.
- Co badania psycholingwistyczne mówią o roli czytania we wczesnym rozwoju językowym?
- Jak czytanie dialogowe wpływa na rozwój mózgu dzieci?
- Jakie są najnowsze wyniki badań na temat wpływu głośnego czytania na rekonwalescencje?
- Jak rozmawiać z rodzicami pacjentów i jakie książki polecać?
Eksperci, którzy wygłoszą wykłady:
Prof. Barry Zuckerman – Boston University School of Medicine
Prof. Paul Wise – Stanford University
Prof. Maryanne Wolf – UCLA
Prof. dr hab. Ewa Haman – Uniwersytet Warszawski
Lek. Magdalena Ossolińska – Mazowieckie Centrum Leczenia Gruźlicy i Chorób Płuc w Otwocku
Mgr Bogdan Filip Zerek – Biblioteka Narodowa
Lek. Monika Działowska (Blog medyczny @Pediatranazdrowie)
Do udziały w wydarzeniu zapraszamy:
lekarzy rodzinnych, pediatrów, neonatologów
psychologów, psychiatrów, neurologów, logopedów, terapeutów, fizjoterapeutów oraz lekarzy innych specjalizacji, w szczególności pracujących z dziećmi
pielęgniarki i położne
bibliotekarzy i nauczycieli ze szkół przyszpitalnych, a także wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę
Uczestnicy, którzy wezmą udział w konferencji wraz z częścią szkoleniową otrzymają:
- certyfikaty premiowane punktami edukacyjnymi OIL
- pakiety książek (do uczestników zostaną także pakiety książek do rozdawania w gabinetach lekarskich)
- materiały informacyjne i promocyjne dotyczące programu do wykorzystania w gabinetach: plakaty, ulotki, bloczki recept.
Pomiędzy wykładami zaplanowano przerwę kawową, a przed częścią warsztatową lunch.
Miejsce: Biblioteka Narodowa, Warszawa
Data: 11 kwietnia 2025 r.
Godzina: 9.00-17.00
Zaobserwowano, że dziecko, które polubi czytanie – ma w życiu większe szanse. (PISA, Reading for Change, 2000, s. 143).
Zaobserwowano, że czytanie na głos dziecku niweluje różnice rozwojowe między dziećmi: emocjonalne, intelektualne i społeczne. (Barry Zuckerman, Promoting Early Literacy in Pediaric Practic: twenty years of Reach Out and Read. Pediatrics 2009; 124: 1660-1665.)
źródło: Fundacja Powszechnego Czytania