Wieloletnia strategia Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2020 - 2023

Opublikowane 28 sierpnia 2020
Wieloletnia strategia Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2020 - 2023
Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec zaprezentował wieloletnią strategię Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2020-2023. W dokumencie ujęto najważniejsze cele Biura Rzecznika Praw Pacjenta  w zakresie bezpieczeństwa, wsparcia oraz edukacji pacjenta.
Jak wskazał Bartłomiej Chmielowiec, w chwili objęcia urzędu toczyła się publiczna dyskusja co do jego przyszłości. W raporcie, dotyczącym możliwości uproszczenia regulacji wykonywania działalności leczniczej, przygotowanym przez Zespół powołany przy Ministerstwie Zdrowia, znalazły się sugestie zmiany zakresu uprawnień czy nawet likwidacji urzędu.

- Między innymi z tych względów moim pierwszym strategicznym celem było przekonanie interesariuszy systemu ochrony zdrowia o istotnej roli instytucji Rzecznika Praw Pacjenta  w systemie i pokazanie opinii publicznej, a przede wszystkim – pacjentom, że jest ona potrzebna i stanowi dla nich prawdziwą wartość dodaną. – powiedział Bartłomiej Chmielowiec.

Obecnie do Biura wpływa wiele sygnałów wsparcia w zakresie podejmowanych inicjatyw – zarówno ze strony Pacjentów, jak i podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Przyszedł zatem czas na dalsze kroki i nową jakość, dlatego powstał dokument określający działania na najbliższe lata definiujący najważniejsze cele Rzecznika Praw Pacjenta. Strategia była też konsultowana z Radą Organizacji Pacjentów i Radą Ekspertów, działającymi przy RPP.

Stoją przed nami trudne wyzwania, również te związane z epidemią koronawirusa. Dlatego potrzebujemy dobrego planu i sprawnie działającego urzędu, który wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom obywateli. Wierzę, że realizacja wskazanych celów doprowadzi do wzmocnienia pozycji pacjenta w systemie ochrony zdrowia – wskazał rzecznik praw pacjenta.

Strategia Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2020-2023

Źrodło: RPP