Zrób TO dla JAJ! Bezpłatne badania dla mężczyzn w ramach kampanii Mosznowładcy wystartują już 1 października
Opublikowane 30 września 2022Dziewiąta edycja kampanii Mosznowładcy jest krokiem w kierunku zapewnienia jak największej ilości liczbie mężczyzn w całym kraju bezpłatnego dostępu do badań przesiewowych pod kątem zdrowia jąder i prostaty. Nowe lokalizacje, w którym pojawią się gabinety, zapewnia współpraca z siecią Atrium, dzięki której akcja zawita po raz pierwszy m.in. do Bydgoszczy i Bytomia. Także w Warszawie i Wrocławiu badania odbędą się w zmienionych lokalizacjach, aby ułatwić dostęp dużym grupom panów, których co roku przyciągają organizowane przez Fundację Kapitan Światełko wydarzenia.
Rok 2022 będzie dla kampanii Mosznowładcy wyjątkowy. Jest to pierwsza edycja prowadzona wyłącznie pod nową nazwą, lecz nadal w duchu międzynarodowego ruchu zapoczątkowanego w 2004 roku w Australii. Tym razem akcja rozpoczyna się już 1 października i trwać będzie przez dwa miesiące, aby zapewnić mężczyznom możliwość przebadania się w kolejnych miastach. Po raz pierwszy wykorzystany zostanie również podwójny gabinet umożliwiający skorzystanie z badań nawet 500 osobom dziennie.
– Nowy gabinet powstał dzięki zaangażowaniu naszego ambasadora, Baniaka. Zebrawszy swoich fanów zdołał przekazać nam kwotę umożliwiającą rozbudowę naszego punktu tak, aby dwóch lekarzy mogło przyjmować mężczyzn jednocześnie na badania USG. Dzięki temu jesteśmy w stanie podwoić liczbę przebadanych każdego dnia i jednocześnie znacznie zmniejszyć czas oczekiwania w kolejkach – mówi Jakub Kajdaniuk, rzecznik prasowy Fundacji Kapitan Światełko.
Kampania Mosznowładcy już od 2014 roku uczy mężczyzn jak dbać o swoje zdrowie. Od samego początku akcja związana była z międzynarodowym ruchem zapuszczania Wąsów w listopadzie jako symbolu walki o odmianę postrzegania męskiego zdrowia intymnego. Organizatorem działań w Polsce jest Fundacja Kapitan Światełko. Dzięki niej akcja szybko poszerzona została o cykl bezpłatnych wydarzeń z bezbolesnymi, nieinwazyjnymi badaniami USG jąder, a później o przesiewowe badania poziomu PSA, markera nowotworu prostaty.
Co roku badania przyciągają tłumy mężczyzn w galeriach handlowych na terenie całej Polski. Zwiększone zainteresowanie badaniami po lockdownach spowodowało konieczność rozbudowy mobilnej infrastruktury do badań – tak, aby odpowiedzieć na oczekiwania czekających w kolejkach mężczyzn i zaprosić ich do dbania o swoje zdrowie, także w kolejnych miastach. Dzięki wsparciu grupy Atrium na mapie tegorocznej kampanii pojawi się wiele nowych lokalizacji, a badania będą realizowane przez dwa miesiące – od początku października do końca listopada.
Kampania Mosznowładcy dotyczy jednak nie tylko intymnego zdrowia fizycznego, ale i psychicznego. – To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują organizatorzy akcji. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem – podobnie jak diagnostyka i leczenie nowotworów.
Wsparcie ambasadorów i partnerów kampanii
Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. Dzięki Michałowi Bańce i jego fanom już wiosną tego roku udało się zebrać środki niezbędne do rozbudowy gabinetu o drugie stanowisko do badań USG jąder. Wsparcie technologiczne do badań ponownie zapewniają firmy Profimedical i Hydrex.
Realizacja serii badań jest już po raz siódmy wspierana także przez Nationale-Nederlanden. Firma została dwukrotnie uhonorowana grand prix w konkursie Dobroczyńca Roku za działania promujące profilaktykę męskich nowotworów wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko, a kolejne dwa razy otrzymała wyróżnienie w kategorii Zdrowie.
W gronie partnerów akcji ponownie znalazły się także firmy Bayer i BNP Paribas.
Bezpłatne badania profilaktyczne
Kampania Mosznowładcy ma na celu nie tylko namawianie mężczyzn do dbania o swoje zdrowie intymne, ale także umożliwienie skorzystania z bezpłatnej profilaktyki nowotworów jąder i prostaty. W ramach akcji skorzystać można każdego roku z bezbolesnych, nieinwazyjnych badań USG, które adresowane są do wszystkich mężczyzn pomiędzy 18 a 40 rokiem życia. Najwyższej klasy aparaturę zapewnia firma Profimedical. Panowie po 40-tce mogą skorzystać z jakościowych testów poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty z kropli krwi. Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania i każde z nich trwa jedynie kilka minut. Testy marki „Domowe Laboratorium” są szybkie i wiarygodne, a organizatorzy korzystają z nich od lat dzięki wsparciu firmy Hydrex.
Łącznie w ramach poprzednich edycji kampanii przebadano blisko 18.000 mężczyzn diagnozując 130 nowotworów. W tym roku z bezpłatnych badań skorzystać będzie można we Wrocławiu, Gdańsku, Bydgoszczy, Bytomiu, Zielonej Górze, Warszawie, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Koszalinie Poznaniu, Szczecinie i w Katowicach.
– W listopadzie, w ramach akcji Mosznowładcy, a wcześniej Movember, która w tym roku ma już swoją dziewiątą zachęcamy do regularnych badań profilaktycznych. Do tej pory w ramach kilku edycji kampanii udało się nam przebadać bezpłatnie blisko 18 tysięcy mężczyzn. Poprzez takie działania chcemy pokazać, że badań profilaktycznych nie trzeba się bać – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.
– Chociaż na przestrzeni lat świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak wciąż kobiety częściej koncentrują się na badaniach niż mężczyźni. Kampania Fundacji Kapitan Światełko ma ośmielać ich do rozmów na temat profilaktyki onkologicznej oraz podejmowania działań mających na celu zadbanie o swoje zdrowie – dodaje.
– Chociaż na przestrzeni lat świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak wciąż kobiety częściej koncentrują się na badaniach niż mężczyźni. Kampania Fundacji Kapitan Światełko ma ośmielać ich do rozmów na temat profilaktyki onkologicznej oraz podejmowania działań mających na celu zadbanie o swoje zdrowie – dodaje.
SUCHARY O JAJACH - FILM PROMUJĄCY KAMPANIĘ 2022:
HARMONOGRAM WYDARZEŃ:
Realizowane przez Fundację Kapitan Światełko. Podwójny gabinet.
01.10.2022 - Wrocław, Galeria Dominikańska
08.10.2022 - Gdańsk, Galeria Metropolia
15.10.2022 - Bydgoszcz, Focus
22.10.2022 - Bytom, Plejada
05.11.2022 - Warszawa, Promenada
12.11.2022 - Kraków, Galeria Bronowice
18-19.11.2022 - Poznań, MTP
26.11.2022 - Katowice, Galeria Katowicka
WYDARZENIA WSPIERAJĄCE:
Realizowane przez lokalnych partnerów Fundacji Kapitan Światełko. Pojedynczy gabinet.
29.10.2022 - Zielona Góra, Focus
05.11.2022 - Gorzów Wielkopolski, NovaPark
12.11.2022 - Koszalin, Forum
19.11.2022 - Szczecin, Galaxy
źródło: materiał prasowy
Autor:
Redakcja MedicalPress
Powiązane hasła:
#kampania
#męskiezdrowie
#Mosznowładcy
#Movember
#badnaia
#profilaktyka
#jądra
#prostata
#medicalpress