Wyzwanie #400gChallenge właśnie kończy rok

Opublikowane 02 lipca 2020
Wyzwanie #400gChallenge właśnie kończy rok
Kampania „Follow me to be Healthy with Europe" kończy dzisiaj rok. Celem tej kampanii, zainicjowanej przez Freshfel Europe, Aprifel oraz Komisję Europejską, jest zachęcenie młodych Europejczyków do zwiększenia spożycia owoców i warzyw do minimum 400 g dziennie, aby poprawić i ostatecznie zmienić nawyki żywieniowe millenialsów.

.
Kampania Follow me to be Healthy with Europe skończyła swój pierwszy rok, osiągając ponad 32 miliony wyświetleń w mediach społecznościowych. Kampania, finansowana przez Freshfel Europe, Aprifel i Komisję Europejską, ma na celu zwiększenie spożycia owoców i warzyw wśród Europejczyków w wieku od 18 do 30 lat. Współpraca z influencerami oraz comiesięczne wyzwania zachęciły młodych Europejczyków do dzielenia się wskazówkami dotyczącymi łatwego włączenia owoców i warzyw do ich codziennej diety.

Ta ogólnoeuropejska kampania, która jest inicjatywą skupioną na kanałach cyfrowych, wygenerowała w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy ponad 32 miliony wyświetleń w mediach społecznościowych. Dzięki współpracy z influencerami w mediach społecznościowych, takimi jak lifemanagerka, kampania pokazała, że dieta bogata w owoce i warzywa jest nie tylko zdrowa, ale także łatwa do wprowadzenia i dająca wiele radości z eksperymentowania.

Za pomocą hashtagu #400gChallenge obserwującym rzucane jest „wyzywanie" włączenia większej ilości owoców i warzyw do ich codziennej diety. Wyzwania te są promowane przez comiesięczne infografiki, porady i filmy wideo, które pokazują korzyści zdrowotne płynące ze spożywania owoców i warzyw w angażującym i przystępnym formacie, na wszystkich sześciu kanałach kampanii w mediach społecznościowych. „Stworzenie kampanii skupionej na kanałach cyfrowych było naturalnym wyborem - nasza grupa docelowa spędza średnio ponad jedną trzecią dnia w sieci - wyjaśnił Philippe Binard, delegat generalny Freshfel Europe.

Uzupełnieniem internetowej strony kampanii, która potrwa do końca 2021 roku, jest obecność na różnych wydarzeniach. Podczas imprezy inauguracyjnej festiwalu Eurockeennes w Belfort w lipcu 2019 roku uczestnikom festiwalu rozdano 1 tonę świeżych owoców i warzyw. Odwiedzający stoisko kampanii mogli również porozmawiać z dietetykiem o znaczeniu spożywania owoców i warzyw. „Z rozmów z odwiedzającymi nasze stoisko wynikało jasno, że wielu młodych ludzi nie zdawało sobie sprawy z szerokiej gamy korzyści zdrowotnych płynących z diety bogatej w owoce i warzywa” - powiedziała Mathilde Flechard, europejski kierownik projektu w Aprifel.

Jeden na pięciu dorosłych w Europie cierpi na otyłość i przewiduje się, że do roku 2030 ponad 50% populacji europejskiej będzie cierpieć z powodu tego schorzenia. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) „owoce i warzywa są ważnymi składnikami zdrowej diety"[1]. W związku z tym WHO zaleca spożywanie co najmniej 400 g owoców i warzyw dziennie. Jednak poziom spożycia owoców i warzyw w większości państw członkowskich UE pozostaje znacznie poniżej tego celu, a jedynie 14% ludności Europy spełnia to zalecenie.

Niskie spożycie owoców i warzyw jest szczególnie zauważalne wśród osób w wieku 18-30 lat. Właśnie z tego powodu ta paneuropejska kampania informacyjna koncentruje się na tej konkretnej grupie docelowej.

[1] https://www.who.int/dietphysicalactivity/fruit/en/

 

Źródło: Follow me to be Healthy with Europe campaign, PAP