LinkedIn na każdym etapie kariery
- LinkedIn jest narzędziem dla każdego, bez względu na etap kariery. Studenci, którzy nie mają jeszcze pierwszych doświadczeń, nie powinni zwlekać z założeniem profilu. Badanie ankietowe potwierdza, że większość z nich myśli o karierze już na etapie studiów. Pierwszym krokiem może być właśnie założenie profilu na tej platformie. My również doceniamy potencjał rekrutacji przez LinkedIn, dlatego chętnie używamy go do pozyskiwania młodych talentów - mówi Joanna Galińska-Zienkiewicz, Senior Bussines Partner w Gedeon Richter.
Świadome prowadzenie profilu zawodowego znacznie ułatwia znalezienie wymarzonej pracy, a także pozwala na obserwację branży, pogłębienie wiedzy na temat zawodów z obszaru swojego wykształcenia, w końcu wypracowania pewnych preferencji co do stanowiska na jakie chcielibyśmy aplikować. Jeśli mówimy o studentach farmacji, warto zwrócić uwagę, że to grupa bardzo zaangażowana w naukę bo tego wymagają ich studia. To również osoby bardzo ambitne, które angażują się w aktywności pozauczelniane. Informowanie o tym na swoim profilu zawodowym jest wyraźnym znakiem dla przyszłego pracodawcy, że taka osoba może być odpowiednim kandydatem, który chętnie zaangażuje się w pracę w organizacji, zwłaszcza, jeśli to jego pierwsze doświadczenie zawodowe - podkreśla Karolina Bulejak, ekspertka HR oraz szkoleniowiec
Ekstrawertyk czy introwertyk? LinkedIn jest dla wszystkich
Mentorzy kariery przenieśli się na LinkedIn
- Dzięki możliwościom, jakie daje platforma LinkedIn, osoby początkujące na rynku pracy mogą obserwować różne role zawodowe właściwie od środka. To doskonała okazja do tego żeby zobaczyć jak funkcjonuje firma, jaką kulturę organizacyjną tworzy i na jakich wartościach opiera swoje działania. Zainteresowanie studentów farmacji platformą LinkedIn jest bardzo duże, co potwierdzają warsztaty kariery i kreowania profilu zawodowego na LinkedIn dla tej grupy, które organizujemy w ramach VIII edycji programu „Recepta na Sukces”. Z naszego badania jasno wynika, że młodzi farmaceuci chcą się rozwijać w różnych obszarach farmacji i coraz częściej wybierają firmę farmaceutyczną, jako docelowe miejsce pracy. Dlatego wychodząc naprzeciw ich potrzebom zdecydowaliśmy oprzeć ósmą edycję programu na aktywnościach związanych z rozwojem zawodowym. Chcemy dawać praktyczne wskazówki na temat kreowania wizerunku zawodowego i prowadzenia self-PR, by wesprzeć zaangażowane, młode talenty - podkreśla Aleksandra Marciniak, ekspertka komunikacji w Gedeon Richter Polska, inicjatorka ósmej edycji programu „Recepta na Sukces”
Młodzi otwarci na świat
- Jako firma farmaceutyczna, nie tylko produkujemy skuteczne leki w wielu obszarach terapeutycznych, takich jak ginekologia, kardiologia, psychiatria czy interna, ale też wspieramy w rozwoju farmaceutów. To szczególna grupa osób, które dbają o zdrowie pacjentów. Od ośmiu lat prowadzimy program „Recepta na Sukces”, współpracując z przyszłymi farmaceutami. Widzimy ich ogromne zaangażowanie, chęć rozwoju i poszerzania kompetencji. Cieszymy się, że możemy mieć wkład w pozytywne zmiany w tym obszarze - dodaje Aleksandra Marciniak
[1] Badanie ankietowe „Plany zawodowe studentów farmacji” na grupie 419 studentów farmacji, Gedeon Richter Polska, kwiecień 2022.
[2] Raport „LinkedIn w Polsce 2022”, Adrian Gamoń, Styczeń 2022 r.
[3] Badanie „Jak młodzi szukają pracy?”, n=462, Instytut LB Medical, SW Research, październik 2022 r.
źródlo: komunikat