OnkoCafe rozpoczyna 4. edycję kampanii #ThinkPink

Opublikowane 06 października 2023
OnkoCafe rozpoczyna 4. edycję kampanii #ThinkPink
Fundacja OnkoCafe razem firmą Foodwell i Ewą Chodakowską rozpoczyna coroczną, październikową akcję #ThinkPink. Wpisuje się ona „Breast Cancer Awarensess Month”, którego nadrzędnym celem jest propagowanie profilaktyki nowotworów piersi, wsparcie pacjentek i zapobieganie rozwojowi choroby.
Od czterech lat ambasadorką akcji #ThinkPink jest promotorka zdrowego stylu życia

- Ewa Chodakowska, a partnerem merytorycznym akcji Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej i prowadząca działalność na rzecz pacjentek onkologicznych oraz promująca diagnostykę nowotworów piersi. Do tegorocznej akcji włączają się także laboratoria medyczne Diagnostyka, które przekażą testy do badań dla kobiet, ZbadajRaka,pl jako partner kampanii edukacyjnej oraz Omena Foundation.

W ramach najnowszej edycji, 5% ze sprzedaży batonów marek Bakalland i BeRAW w październiku przeznaczonych zostanie na dalszy rozwój działalności Fundacji. Co ważne, batony, podobnie jak inne produkty firmy FoodWell oparte są na naturalnych, dobrych dla organizmu produktach. Batony będą dostępne w sprzedaży stacjonarnej i internetowej, a dzięki jednoczesnemu wykorzystaniu obydwu kanałów dystrybucji, znacząco zwiększy się kwota zebrana podczas akcji. Prawdopodobne jest, że zebrana w tej edycji kwota nawet
3-krotnie przekroczy zeszłoroczną!

- To doskonała wiadomość, bo potrzeby są ogromne – mówi Anna Kupiecka, założycielka i prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej. – Do programu badań przesiewowych mammografii zgłasza się w Polsce jedynie średnio 36% uprawnionych, a liczba zachorowań na raka piersi stale rośnie. Każde działanie na rzecz budowania świadomości wagi wczesnego wykrywania raka piersi jest bezcenne, a my widzimy, że wspólne działania, takie jak akcja #ThinkPink, zaczynają przynosić efekty.

Pozyskane w tym roku środki wesprą działalność Fundacji w dwóch obszarach. Przede wszystkim rozwijany będzie Klub Pacjenta, którego główną misją jest wspieranie i integrowanie pacjentek onkologicznych. Dzięki pozyskanym funduszom prowadzona będzie większa liczba spotkań, a Fundacja zapraszać będzie najwyższej klasy specjalistów, których wiedza i kompetencje w znaczący sposób pomogą podopiecznym. Będą to między innymi dietetycy, certyfikowani coachowie oraz konsultanci kryzysowi.

Zorganizowany zostanie również wyjazd integracyjny pod hasłem „Zaczynam nowe życie”, specjalnie dla pacjentek, które zakończyły już proces leczenia, a teraz wyzwaniem jest dla nich powrót do pracy zawodowej i codziennych obowiązków.

Warto dodać, że w ramach dotychczasowych działań Klubu Pacjenta Fundacji OnkoCafe, tylko w zeszłym roku przeprowadzonych zostało 100 spotkań dla pacjentów i ich bliskich, a w działaniach Klubu aktywnie uczestniczyło ponad 200 osób, przy stale rosnącej liczbie nowych zgłoszeń.

Każda przekazana na rzecz Fundacji złotówka znajdzie swoje zastosowanie i przyczyni się do poprawy jakości życia pacjentek onkologicznych w Polsce, co jest misją Fundacji oraz jej partnerów.

Akcja #ThinkPink potrwa do końca października.


Więcej informacji o akcji #ThinkPink: https://www.think-pink.pl/ oraz o działaniach Fundacji OnkoCafe: https://onkocafe.pl/

źródło: Onkocafe