Nowa odsłona akcji edukacyjnej #myBREASTfriend

Opublikowane 01 października 2024
Nowa odsłona akcji edukacyjnej #myBREASTfriend

Celem akcji „My BREAST Friend” jest mobilizowanie kobiet do badań profilaktycznych, w szczególności raka piersi, którego świadomości poświęcony jest październik. Motyw przyjaźni zawarty w nazwie odnosi się zarówno do bliskich kobiet, ale także samych siebie – warto znaleźć czas na to, co naprawdę ważne, czyli troskę o własne zdrowie.

Wzajemne motywowanie do dbania o zdrowie stanowi punkt wyjścia do różnych działań edukacyjnych. Informacje o konkretnych działaniach profilaktycznych PZU Zdrowie przedstawia w kilku formach:

  • bazy wiedzy #myBREASTfriend z artykułami poradnikowymi i grafikami instruktażowymi, m.in. na temat samobadania piersi i rekomendowanych badań;
  • serii postów na profilach społecznościowych PZU Zdrowie na Facebooku i Instagramie,
  • spotu z udziałem pracowniczek sieci medycznej PZU Zdrowie. 

O akcji „My BREAST Friend” informować będą również twórczynie internetowe, uznane popularyzatorki wiedzy w różnych dziedzinach: biotechnolożka Katarzyna Gnador (@kasiagandor), polonistka Paulina Mikuła (@paulina.inaczej) i ekspertka social media Dagmara Pakulska (@dagmarapakulska).

 

Kampanie na temat profilaktyki chorób, zwłaszcza onkologicznych, niosą wiele wyzwań. Taktyka straszenia i przedstawiania negatywnych konsekwencji może powodować odwrotny skutek, mianowicie izolowania się od negatywnych treści. I chociaż korzyści z regularnych badań i monitorowania swojego stanu zdrowia stają się powszechnie , to na poziomie społecznym między deklaracją a działaniem wciąż istnieje bardzo duży rozdźwięk. Dlatego w akcji „My BREAST Friend” prowadzonej w mediach społecznościowych PZU Zdrowie koncentrujemy się na relacjach między bliskimi sobie kobietami, zachęcając do wzajemnej mobilizacji. Oprócz materiałów edukacyjnych od naszych ekspertów, sięgamy po różne narzędzia aktywizujące oraz autorytet kobiet, które zdobywają uznanie w przestrzeni internetowej dzięki popularyzowanej przez nich wiedzy – mówi Rozalia Derewenda-Zasłona, kierowniczka Zespołu Komunikacji w PZU Zdrowie.

Dodatkowym elementem akcji jest generator „przyjacielskich skierowań” z grafikami, które pomagają skierować kilka słów zachęty do badań dla swojej koleżanki, mamy, siostry. Można skorzystać z gotowego tekstu lub uzupełnić plik własną treścią tak, aby kobiety mogły jak najlepiej przekazać bliskim, co czują i dlaczego ich zdrowie jest dla nich ważne. Grafikę można pobrać i przesłać bezpośrednio adresatce lub udostępnić za pomocą mediów społecznościowych.

 

Rozwijamy koncepcję i zapraszamy kobiety do udziału w akcji poprzez wspólne promowanie profilaktyki onkologicznej. Wprowadziliśmy do komunikacji interaktywną formę, dzięki której każda internautka będzie mogła wypisać symboliczną kartkę wzorowaną na skierowaniu lekarskim i pokazać ważnym dla niej kobietom, że zależy jej na ich zdrowiu. Ma być to przede wszystkim gest miłości i troski o drugą osobę – wyjaśnia Monika Rąpała, starsza specjalistka ds. komunikacji w PZU Zdrowie, która koordynuje akcję.


źródło: PZU Zdrowie