Poradnie psychologiczno-pedagogiczne ponownie w trybie stacjonarnym

Opublikowane 05 maja 2020
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne ponownie w trybie stacjonarnym
Od 4 maja b.r. poradnie psychologiczno-pedagogiczne pracują z poworotem w trybie stacjonarnym. Poradnie mają możliwość realizacji zadań związanych w szczególności z wydawaniem orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz opinii. 
W związku z decyzją o otwarciu poradni psychologiczno-pedagogicznych, Ministerstwo Edukacji Narodowej zwróciło się z apelem do poradni o potraktowanie pracy zespołów orzekających i diagnozowania dzieci oraz młodzieży jako działania priorytetowe.

Ministerstwo prosi o sprawne rozpatrywanie wniosków składanych przez rodziców m.in. przez wyznaczanie posiedzeń zespołów orzekających również w okresie lipca i sierpnia tj. w czasie trwania wakacji. Celem działań ma być terminowe uzyskanie tych dokumentów, które są niezbędne do organizacji kształcenia i wsparcia dzieci w szkole w kolejnym roku szkolnym. Jednoczesnie podstawowym i niezmiernie istotnym zadaniem poradni jest prowadzenie terapii dzieci i młodzieży.

W apelu MEN zwrócił się także do z prośbą do dyrektorów placówek, aby czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, były organizowane z wykorzystaniem metod i technik pracy na odległość, np. zajęcia logopedyczne.

Źródło: Ministerstwo Edukacji Narodowej, gov.pl
Foto: Michal Jarmoluk z Pixabay