Finał akcji Mosznowładcy w Warszawie i Stargardzie

Opublikowane 12 grudnia 2023
Finał akcji Mosznowładcy w Warszawie i Stargardzie
Ostatnie wydarzenia Kampanii Mosznowładcy odbyły się w Warszawie i Stargardzie. Tegoroczna edycja akcji przyciągnęła wyjątkowo dużą liczbę chętnych. W 2023 roku Mosznowładcy wykonali 5872 badania USG jąder. Wykonano również 2510 testów PSA – 79 wskazało podwyższone wartości markerów nowotworowych. Wszystkie osoby, u których zdiagnozowano problemy, zostały skierowane do dalszej kontroli i poinstruowane o kolejnych krokach, które powinny podjąć.
 
Celem kampanii Mosznowładcy jest promowanie wiedzy dotyczącej profilaktyki męskich nowotworów intymnych oraz realizacja bezpłatnych badań przesiewowych pod kątem wczesnego wykrywania nowotworów jądra i prostaty. Są to najczęściej występujące u mężczyzn nowotwory w Polsce, a ich wysoka śmiertelność wynika bezpośrednio z późnego wykrycia schorzenia. Właśnie z tym walczą Mosznowładcy – z czasem. Każdy nowotwór jest wyleczalny, jeśli tylko jest odpowiednio wcześnie wykryty!
 
W Warszawie w Atrium Promenada przebadano aż 685 osób! Wykonano 534 badania USG – 2 zmiany do dalszej obserwacji. Spośród 161 testów PSA, 2 wykazało wyniki odbiegające od normy.
 
W Stargardzie w AquaStar przebadano 264 osoby, z czego 91 skorzystało z badań USG jąder również wykryto 2 zmiany nowotworowe. Spośród 173 testów PSA, 8 dało podwyższone wyniki markerów nowotworowych prostaty. Badania w Stargardzie odbyły się dzięki zespołowi Kobiece i Męskie zdrowie.
 
Kampania Mosznowładcy obchodziła w tym roku okrągły, dziesiąty jubileusz. To niesamowite że już od 10 lat mężczyźni w całej Polsce mogą dołączyć do tej inicjatywy, której przewodzi myśl dbania o męskie zdrowie oraz zapewnianie jak najszerszego i najpowszechniejszego dostępu do profilaktycznych badań przesiewowych.
 
Koniec kampanii to również czas na sumaryczne wyniki i podsumowanie całej akcji. Sumarycznie wykonano aż 8382 badania! Jest to niesamowita ilość, wiele mówiąca o tym, jak bardzo akcja jest potrzebna, ilu każdego roku jest chętnych, aby skorzystać z możliwości zadbania o swoje zdrowie. Jest to wynik o ponad 1000 osób lepszy niż w roku ubiegłym i rekordowy w dziesięcioletniej działalności Mosznowładców!
 
Oprócz badań Zespół Fundacji Kapitan Światełko organizował także spotkania edukacyjne – podczas tej jesieni łącznie działania edukacyjne stacjonarnie i online trwały aż 268 godzin. Pozwoliło to na przekazanie wiedzy na temat zdrowia i profilaktyki niezliczonej ilości osób.
 
Fundacja Kapitan Światełko serdecznie dziękuje wszystkim osobom i podmiotom zaangażowanym w tworzenie tegorocznej edycji kampanii oraz wszystkim, którzy skorzystali z bezpłatnych badań USG, PSA lub uczestniczyli w spotkaniach edukacyjnych.
 
Kampania Mosznowładcy w całości finansowana jest dzięki wsparciu firm i osób prywatnych. Tegoroczna edycja odbyła się w głównej mierze dzięki zaangażowaniu Nationale-Nederlanden - firma została wielokrotnie uhonorowana grand prix w konkursie Dobroczyńca Roku za wspieranie profilaktyki męskich nowotworów wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko, otrzymała także wyróżnienia w kategorii Zdrowie. Kampanię wsparły także BNP Paribas Bank Polska, Olivia Garden i Zew for Men.

Źródło informacji: Clear Communication Group